Dark souls 3
A világ az utolsó szikráin él. A Lordok elhagyták trónjukat, és a döntés a te kezedben van: fellobbantod a tüzet, vagy hagyod kihunyni örökre?
A világ végén
A Dark Souls III a körforgás legvégén játszódik.
Az Első Láng alig pislákol, a világot a hamu és a sötétség uralja.
Az Ashen One, a játékos karakter, egyike azoknak, akik még egyszer utoljára lehetőséget kapnak a döntésre.
A központi kérdés: érdemes-e még fellobbantani a Lángot, vagy jobb, ha végleg kihuny?
A tűz és a Cinder urak
A tűz fellobbantásához a múlt nagy hősei – a Lords of Cinder – kellenek, akik egykor feláldozták magukat a Lángért.
Ők azonban most elhagyták trónjaikat, és szanaszét kóborolnak a világban.
Az Ashen One feladata: legyőzni őket, és visszahozni őket a trónjukra. A fő Cinder Urak:
1. Abyss Watchers – Farron lovagjai, Artorias örökösei, akik a mélység ellen harcoltak, mígnem egymás ellen fordultak.
2. Aldrich, Devourer of Gods – egy szörny, aki annyit evett, hogy félistenné vált. Elnyelte Gwyndolint, és álmodta a mély tengeres világot.
3. Yhorm, the Giant – egy óriáskirály, aki saját népe megmentésére áldozta magát, de végül pusztulást hozott rájuk
4. Lothric herceg – a királyi dinasztia tagja, aki visszautasította a feladatát: nem volt hajlandó a Lángot táplálni.
Lothric királysága
A központi helyszín Lothric, amelyet a Tűz körül építettek, hogy őrizzék a ciklust.
A királyságban minden az utolsó napok jeleit hordozza: omladozó falak, kihalt templomok, torz szörnyek.
A herceg, Lothric, és bátyja, Lorian, tudatosan lázadtak a sors ellen, mert értelmetlennek látták a Tűz újra fellobbantását.
Fontos NPC-k
Fire Keeper – a játékos vezetője, aki a Láng szolgálatába állítja az Ashen One-t.
Siegward of Catarina – komikus, de hősies NPC, aki Yhorm történetéhez kapcsolódik.
Anri of Astora – a játékoshoz legszorosabban kötődő karakter, akinek sorsa többféle úton alakulhat (világos vagy sötét végzet).
Prince Lothric és Lorian – a hercegek, akik a játék végső nagy ellenfelei egyike.
A fő ellenfelek és jelentésük
Abyss Watchers: szimbolizálják, hogy még a hősök öröksége is elbukhat.
Aldrich: a féktelen vágy és mohóság következménye.
Yhorm: a tragikus áldozat, amely végül hiábavaló lett.
Lothric és Lorian: a sors elleni lázadás jelképei.
Soul of Cinder: a végső ellenfél, amely minden eddigi tűzgyújtó hős lelkének összessége → maga Gwyn öröksége.
A végső döntés
A játék végén az Ashen One többféle utat választhat:
1. Link the Fire – újra fellobbantja a Lángot, de ez már gyenge és rövid fény. A ciklus folytatódik, de gyengül.
2. The End of Fire – a Fire Keeper segítségével hagyja kihunyni a Lángot. A világ sötétségbe borul, de békés véget érhet.
3. Usurpation of Fire – a játékos ellopja a Lángot, és saját magának szerzi meg a hatalmát (sötét, de grandiózus vég).
A szimbolika
A DS3 arról szól, hogy a ciklus már annyira megkopott, hogy bármelyik döntés csak átmeneti megoldás.
A Láng már nem tud olyan fényesen égni, mint régen → a világ közelít a véghez.
A játék fő kérdése: van-e értelme tovább erőltetni a ciklust, vagy el kell fogadni a végét?